Vaccin och visum

Det är en månad kvar tills resdagen. Så det var dags att fylla på med magmedicin och hämta ut ett visum från Indiska ambassaden. Jag befarade att det skulle bli dyrt med alla vaccinationer som behövdes för att besöka ett mindre rent land som Indien, men det visade sig att vi var ”good to go” allt som behövdes var en antikoleradryck.

Jag har hunnit läsa en del om Indien och har bestämt att jag definitivt vill besöka Varanasi, som skall vara hinduers heliga stad. Ett dopp i Ganges skall rena ens synder, sägs det, så det kan ju aldrig skada. Jag skall även försöka hitta ett litet ashram där gurun inte är tokseriös och kanske snappa upp en snabbkurs i yoga. I Calcutta skall det finnas ett tempel tillägnat Kali, de skall vara en utav få platser på jorden där de fortfarande utför blodoffer, så där skulle jag gärna svänga förbi om vi är i krokarna. Mer än så har jag inte hunnit planera så det blir en del improvisation och snabba beslut väl framme, så det är menat antar jag.

Ett svar to “Vaccin och visum”

  1. ja, Varanasi är ett måste1
    var själv i indien i vintras, men eftersom jag reste med min gamla kristen far på tumanhand var ju allt extra resande från goa o sånt omöjligt:P
    men hinduismen är en av de äldsta, mest särpreglade o fantastiska religioner -kulturer!

    de gamla hippiemarknaderna rekommenderas och billiga & bra tatueringar!

Lämna en kommentar